vineri, aprilie 23, 2010

Pufuleti vs. Bomboane

Afara soarele apune.
Azi a fost Sfantul Gheorghe.
Magureni,14.35,un tiganus care ar fi trebuit sa-si serbeze azi onomastica,alearga,urmat de "camarazii"sai,spre un magazin micut.Era mandru,tatal sau reusise sa sacrifice o tigara pt a-i da monezile necesare pt a-si procura o punga de pufuleti.I-am vazut.6 tiganusi impartind o punga de pufuleti.Se pare ca era modul lor de"a face cinste".(Acum sa ma dau mare,si nu prea.)I-am luat sarbatoritului o cutie de bomboane,dar i-am spus ca singura conditie pe care i-o pun e sa nu le imparta cu amicii sai.Stiti ce mi-a spus:"Nenea,daca mata' esti bun,lasama s-o-mpart cu astia ai mei.De zilele lor a facut cinste fiecare;daca iau ceva azi,ca e ziua mea,impart cu ei.".Era fix raspunsul pe care-l asteptam.Oricum i-as fi dat-o,doar ca vroiam sa ma conving,ca oamenii astia care nu au nimic,nu-i dau valoare prieteniei.In schimb astia,care ne satisfacem foamea cu un burger,o pizza,si setea doar cola sau carlsberg(reclama),nu stim ce-i aia;ne laudam ca avem prieteni,dar nu stim sa-i pretuim,sa-i ajutam.

In fine,e trist.
Seara asta,m-a rupt inspiratia,si fratele meu(la propriu)profitand de nelinistea mea,s-a jucat jocul care ii interzisem sa-l deschida macar.
L-am dezlipit cu un spaclu.
Si nu stiu,am scris ceva.Nu stiu-n ce masura e bine.Nu stiu ce-i bine,nu stiu ce-i rau.

Ieri,azi...

Ieri,un fulg de soare,
Azi,o raza de zapada,
Surdul striga ca-l doare:
Sa nu poata, sa le vada.

Ieri,petale de cuvinte,
Azi,cripte de flori.
Obraznica,dar cuminte,
Ma nasti si ma omori.

Ieri,am mers pe apa,
Azi,am zburat in subteran.
Ascuns dupa a ta capa,
Ca un mut,eu te chemam.

Ieri,un produs expirat,
Azi,doar ambalajul gol,
Zaharul te-a consumat,
Nu mai ai colesterol.

Ieri,un creion uzat,
Azi,radiera de scolar,
Sterge-n van,ce e udat,
Sterge-n van,ce e murdar.

Ieri,un trist nerelaxat,
Azi,un bou fericit,
Ca ea s-a luminat,
Pe hol,de mi-a zambit.

Se pare ca doza pe ziua de azi,a fost cam mica,ce ma fac eu in weekend?

Lipsit de tact,
Cosmin.

1 comentarii:

Anonim spunea...

Mai Cosmine,ma uimesti:))Esti atat de darnic:))
E interesant gestul,dar parca prea pare din filmele alea americane lacrimogene...
Poezia e draguta:D


Ieri,un produs expirat,
Azi,doar ambalajul gol,
Zaharul te-a consumat,
Nu mai ai colesterol.

Ieri,un trist nerelaxat,
Azi,un bou fericit,
Ca ea s-a luminat,
Pe hol,de mi-a zambit.

Strofele mele favorite:D