vineri, octombrie 19, 2012

Denny Crane...

Initial am vrut sa scriu, inspirat de ce mi-a zis cineva aseara. Sincer sa fiu, mi-a amintit de ce mi-a zis altcineva acum vreun an.
"Sunt 1000 de motive pentru care oamenii din jurul tau te iubesc."

Chiar am vrut sa scriu "citate" ale oamenilor din jurul meu, dar apoi mi-am zis "de ce?"
Viata-i prea scurta.
Ne-o umplem ca pe-o biblioteca cu un anumit tip de carti si singura data cand spargem tiparul e atunci cand primim un cadou.
Ne aruncam ageri asupra aceluiasi autor, hranindu-ne cu ideea ca aia-i realitatea veritabila, negand sa deschidem ochii sa citim in stanga si-n dreapta, sa citim oameni, locuri...realitati.
Ne tinem cu stoicitate pe mormanul de amintiri, alese cu grija, sa nu cumva sa fie un suvenir al unui lucru ce aparent nu ne place.
Unii se balacaresc in senzational, altii se limiteaza la banalul normal, sau cei mai putini isi cauta varianta lor de normal senzational.
In cele din urma, tot cautand nu ne dam seama cand gasim ceva ce merita pastrat; strigam in vant, obsedati sa ne cautam in continuare realitatea din care facem parte, sau cel putin realitatea din care am vrea sa facem parte, strivind intre talpile murdare de ipocrizie, realitatea proprie din foile unei carti care nici in ruptul capului nu va fi in biblioteca ta, a mea, a tuturor....
Singurul lucru pe care vantul il poate duce mai departe e praful in care intr-o buna zi, sau poate nu asa buna, te vei transforma.
Limba romana i-a dat prea multe timpuri verbului "a putea", prea multe timpuri inutile. Conditionalul fiind prin excelenta cel mai putin folositor.
Oare e mai important ce ai putea face decat ce poti face?
Poate e doar opinia mea. Sunt renumit pentru impulsivitate. Sunt o persoana care traiesc azi, nu maine sau la anul. Scriu acum, pentru ca  simt acum. Nu pentru posterioritate.
Poate am foc in vene, poate doar argint viu, daca e asa, stiu ca am acum.
Alan Shore i-a spus lui Denny Crane intr-un episod(Boston Legal-alt "cel mai bun serial facut vreodata"):
"In fiecare zi ma surprinde abilitatea ta obositoare de a...ei bine de a trai. Si zambetul ala de pe buze."
La care raspunsul a fost scurt si la obiect: "Denny Crane!"
Unii ma vor acuza de puerilism, dar intotdeauna am considerat ca cel mai prost plan e sa-ti faci un plan.
Sunt prea optimist, poate,  crezand ca posturile mele vor fi citite candva,de cineva si respectiva persoana chiar va intelege ce a vrut "dementul ala" sa spuna.
Oricum ar fi, in momentul asta chiar sper asta, si oricat de grea ar fi cartea aia, sunt chestiuni care iti place sau nu, raman scrise.
De cine? Daca te uiti atent o sa-ti vezi propria semnatura.
Si desi acum fac pe inteleptul sunt doar un lup moralist, pentru ca nu conteaza ce caut eu, probabil am si gasit deja, dar am fost prea ocupat sa caut ca sa pot observa ca-mi apartine.
Nu-ti vei da seama de cat de scurta e viata decat pe patul de moarte.
D'aia sper sa mor in somn.
Desi cunoscandu-ma, n-o sa mor. Sunt un supravietuitor. Motivul 804 pentru care ma iubiti.
Acum te gandesti la ce ai putea face sau la ce poti face?
Cosmin.